Helista ja küsi lisa +372 5385 8880

Autorid

Citystock
info@citystock.ee

5 sammu sujuvamaks kolimiseks

Öeldakse, et 3 korda kolimist võrdub 1 kord tulekahju üleelamisega. Jah, kolimine võib olla tõeline peavalu, sest järsku ei tea sa oma asjadest enam midagi. Kõik vajalik on kas lootusetult kadunud või läheb nende olemasolu üldsegi meelest. Kohati tekib tunne, et viskaks kõik ära, aga seda ei raatsi ka päris teha. Seega pakitakse enamasti kõik kokku, aga uues kohas enam lahti ka ei pakita - kusjuures puudust ka enam neist ei tunne. :)

Jagame sulle järgnevalt mõned nipid, kuidas kolimine muuta süsteemsemaks, vähem ärevust ja frustratsiooni tekitavaks. Ühtlasi saad laadida alla sildid, mis aitavad korda luua!

Head lugemist ja rahulikku kolimist! 


1. Varu aega

Võta rahulikult ja alusta kolimise ettevalmistustega juba vähemalt kuu varem - nii hoiad kokku palju närvirakke. Võta endale üks päev nädalas ja planeeri sorteerimine näiteks nii:

  • 5 nädalat enne kolimist valmista ette sildipõhjad, mida kastidel kasutada ja koosta A4 paberile legend, millega kogu pere saab arvestada. Legendile pane kirja, kuidas sildisüsteem toimib: millist värvi silte või teipi mingi toa asjade märgistamiseks kasutad. Samuti lisa legendile alljärgnev ajaline tegevusplaan, et kõik pereliikmed saaksid sellega arvestada ja pakkimisel abiks olla.
  • 4 nädalat enne kolimist sorteeri ja paki pildid, albumid, raamatud, mittehooajalised asjad ja riided.
  • 3 nädalat enne võta ette nõud ja aksessuaarid, mida igapäevaselt ei vaja, erinevad meediumid (CD- ja DVD-plaadid, välised kõvakettad jt), lauamängud ja käsitöövahendid.
  • 2 nädalat enne paki kokku ehted, kontoritarbed, dokumendid, osa riideid, köögikappidest need asjad, mida igapäevaselt ei vaja.
  • 1 nädal enne kolimist paki elektroonika, mänguasjad, ravimid, köögi- ja esikukappide sisu.

Seega jääb kolimisnädalaks alles ainult igapäevane ja hädavajalik kraam, mida on juba oluliselt vähem ja lihtsam kokku panna.


2. Pane rõhku sorteerimisele

Selleks, et uues kodus asjade lahti pakkimine läheks ladusalt, on tõhusaks meetodiks asjade sorteerimine tubade, kappide ja isegi sahtlite kaupa.

Näiteks kõik, mis läheb uues kodus magamistuppa, aseta kastidesse, mille märgistad vastava sildiga „magamistuba” jne. Mida rohkem on sul asju, seda rohkem süvitsi soovitame sorteerimisel ja kastide märgistamisel minna: tehes seda lausa eraldi toa sektsioonide, sahtli või riiuli kaupa.  

Kastide siltidele pane kindlasti rohkem infot kui ainult asukoht. Soovitame kaste märgistada järgmiselt:

  1. RUUM: köök, magamistuba, esik, lastetuba, esik jne
  2. TÄPSEM ASUKOHT EHK LISAINFO 1: suure kapi esimene sahtel, jalanõude riiul, kirjutuslaua suur sahtel, vana kapi sisu jne
  3. EDASINE PLAAN EHK LISAINFO 2: igapäevane, hoiusta või ladusta, anneta või müü, suuna taaskasutusse, prügi, inventuuri vajav, vii sõbrale või sugulasele

Nõnda talitledes on kolimistegu – vähemalt uude elamusse kohale jõudes – oluliselt sujuvam. Nagu ka esimeses punktis kirjutasime, siis soovitame tubasid märgistada erinevate värvidega: nt sinine=elutuba, punane=köök, kollane=magamistuba, roosa=lapse tuba, pruun=esik. Nii on silmal veelgi lihtsam haarata!


3. Võta ette üks tuba korraga

Ka uue kodu sisustamisel on hea mõte alustada töökulgu üks tuba korraga, mitte ühe korrapäratu ettevõtmisena. Vali esimesena välja kõige kaugematesse tubadesse viidavad esemed ja kastid, aseta need kohale ning liigu edasi järgmise toa juurde.

Ühest küljest aitab selline teguviis kiireimas korras asjad õigetesse kohtadesse viia ja seega ka uue kodu sisustamist kiirendada. Teisalt vähendab organiseeritul moel toimetamine harilikult kolimisprotsessist tulenevat korralagedust ja segadust. 


4. Üks vedu = aja- ja närvikokkuhoid!

Kas kutsuda sõbrad-sugulased appi või kasutada kolimisfirma abi?Kindlasti on mugav kasutada kolimisfirma abi, aga kui selleks puudub võimalus, siis kutsu head sõbrad appi. Paku neile tänutäheks väike suupiste ja jook ning saad vajaliku ühendada meeldivaga.

NB! Eraldi vajab läbimõtlemist, kuhu panna kastid, mille lisainfo sisaldab märksõnu „hoiusta või ladusta", „anneta või müü”, „suuna taaskasutusse” või  „inventuuri vajav”. Vaata ideid nendega tegelemiseks meie varasemast blogipostitusest SIIN LINGIL.


5. Uues kodus uues hooga! 

Kõik algab uuesti ehk varu aega ja sorteeri veelkord! Asjade kodusisene organiseerimine ja hoiustamine kogu kolimisprotsessi vältel võib tõesti muutuda kergelt kaootiliseks ettevõtmiseks, aga saad selle teadlikult muuta vähem närvesöövaks. Mõtle kui hea on nüüd kast-kasti haaval asju lahti sorteerida. Tead täpselt, kus midagi on ja kui kiire on mingi kasti lahtipakkimisega.

Eraldi probleem on muidugi, kui sul pole kohta, kus asju hoiustada näiteks vaheetapil, mil uude koju ei saa veel sisse kolida ja oled ajutiselt rendipinnal. Kus siis hoida oma diivaneid-kappe ja kõiki neid toredasti sorteeritud kaste? Hea võimalus on kasutada sellisel juhul hoiustamisteenust: pakutavate võimaluluste valik on lai ning paindlik (alates isegi ühest kuus).


CityStock – Sinu asjade kindel kodu

Kui sa aga ei taha ega jaksa tegeleda pidevalt asjade toomise-viimisega, siis sobib sulle hästi ka meie teenus. Toome konteineri sinu vana kodu juurde, kuhu saad endale sobivas tempos paigutada kõik vajalikud asjad. Kui konteiner on täis, viime selle CityStock Ülemiste laokompleksi hoiule ning sobival ajal toome selle taasuue kodu juurde. Seega on sinu asjad vahepeal hoiustatud täpselt selliselt, nagu need sinust jäid.

Soovid rohkem infot? Helista: 5385 8880 või kirjuta meile info@citystock.ee


Lae alla ja prindi välja kolimissildid ning kontrollnimekiri!

Klõpsa pildil, et näha faile suuremalt.

Pildid / - CS sildid   Pildid / - citystock meelespea

 

Tagasi
Drive-IN väikelaod Ülemiste Citys